FANDOM

O konkursie Edytuj

  1. Retro ESC ma charakter humorystyczny i ma na celu przywołanie miłych wspomnień związanych z odległymi latami Eurowizji oraz przybliżyć nowym fanom historię tego widowiska.
  2. W każdym konkursie biorą udział wszystkie piosenki, które brały udział w danej Eurowizji.
  3. Zwycięzca konkursu zostaje ogłoszonym oficjalnie Realnym Zwycięzcą Konkursu Piosenki Eurowizji w danym roku.
  4. Pierwsza planowana edycja to rok 1980, w której zostanie sprawdzone, czy Johnny Logan w barwach Irlandii zasłużenie wygrał z "What's another year", a może to ktoś inny powinien był otrzymać wówczas statuetkę?
  5. Nie wykluczona jest organizacja wcześniejszych lat.
  6. Nie wykluczone jest także poinformowanie zwycięzcy (jeżeli posiada profil w mediach społecznościowych) poprzez prywatną wiadomość, o jego wygranej.

Zasady głosowania Edytuj

  1. Wyniki głosowania w celu wyłonienia zwycięzcy stanowią głosów jurorów, youtuberów oraz społeczności.
  2. Jurorzy powołani przez organizatora (Administratora) oddają głosy w skali eurowizyjnej (12, 10, 8-1 pkt); liczba jurorów jest równa liczbie piosenek;
  3. Do głosów jurorów następnie dodawany zostanie ranking youtuberów w serwisie YouTube, w skali eurowizyjnej.
  4. Społeczność głosuje w specjalnie udostępnionej ankiecie na maksymalnie 3 utwory.
  5. Głosy widzów zostaną przeliczone procentowo na punkty wg zasady Melodifestivalen i będą stanowiły 50% danego wyniku.
  6. Przykład liczenia głosów: (przykładowa liczba piosenek: 20)
Piosenka Jurorzy YouTube Widzowie % Widzowie Suma
1 67 12 12,47% 152 231
2 45 8 2,14% 26 79
3 21 10 5,67% 69 100

Każdy juror ma do rozdania 58pkt (12+10+8 itd.); zatem przy liczbie 20 piosenek, punktów łącznie przyznanych jest 20*58=1160+58(YouTube) = 1218; piosenka A otrzymała 12,47% głosów, zatem 12,47%*1218=152; piosenka B: 2,14%*1218=26; piosenka C: 1218*5,67%=69